
Digitalisering av B2B-handel
Omfang
Digital handel omfattar all kommunikation och transaktioner mellan leverantörer och marknad på digitala plattformar. I B2B måste man förstå både produktens livscykel, digitaliseringspyramiden och kundresan för att kunna identifiera behov och fördelar. Behoven varierar beroende på var i värdekedjan aktörerna befinner sig.
Brukeropplevelse
User experience-prosjekter, slik vi kjenner dem fra B2C, kan avdekke kundenes preferanser, men gir begrenset innsikt i praktiske løsninger. For bedre forståelse må man se på hele produktets livssyklus, fra produksjon til sluttbruker.
Behov
Produsenter trenger systemer som CMS, PIM og DAM for å vedlikeholde viktig produktinformasjon som bilder, brukermanualer og markedsføringsmateriell. Informasjon om bærekraft blir også stadig viktigere.
Faser i en digitaliseringsprosess for B2B-handel
Målet for mange B2B-bedrifter er å bygge en interaktiv kundeportal som skaper lojale kunder og lønnsom forretning. B2B-pyramiden illustrerer reisen man gjennomgår, og viser at B2B-handel ikke bare er en nettbutikk, men et samspill mellom bedriftsrepresentasjon, produkt- og prisinformasjon, netthandel, samt integrasjoner og tilgang til lojalitetsskapende ressurser.
Optimaliser din digitale handel: Kontakt oss for å forstå hvordan skreddersydde verktøy og prosesser kan effektivisere hele kundereisen og produktets livssyklus – fra produksjon til sluttbruker.
Kontakt oss hvis du vil vite mer
Sverre Øier
Country Manager
CAG Ateles
+47 215 44643
sverre.oier@cag.no
Jan Engström
COO
CAG Ateles
+46 705 52 55 89
jan.engstrom@cag.se