Omnikanal og unified commerce

Møtet mellom foretak og kunder er i stadig endring.

Det er allerede lenge siden møteplassen sprengte rammene til den fysiske butikken, og nå omfatter den alle kommunikasjonskanaler og alle digitale kanaler. Tidspunktet strekker seg nå over hele døgnet og omfatter alle dager i året. Mengden budskap som møter menneskene øker konstant.

Forbrukerne er smartere enn noen gang. Konkurransen om kundens oppmerksomhet har aldri vært hardere. Derfor blir det stadig viktigere å kommunisere med kundene på deres egne premisser. Det er viktig å bli sett og tilby det de spør etter, samt å gjøre det så enkelt som mulig å handle via samtlige møteplasser.

Fremtidens digitale handel kommer til å foregå overalt der kundene er. Det er derfor vi trenger omnichannel marketing og unified commerce-løsninger for å sikre en enhetlig kundeopplevelse i alle kanaler.


Hva er omnikanal?

Omnikanal er en metode som handler om å samkjøre all slags markedsføring og i en enhetlig strategi for alle relevante kanaler. Omnikanal, eller omni channel på engelsk, virker slik at alle tilgjengelige kanaler håndteres og behandles ut fra hvordan de samarbeider med og bidrar til helheten. Målet er å sikre en god kundeopplevelse i alle kanaler, samt å forenkle kjøpsprosessen for kunden.

Omnikanal omfatter både tekniske og strategiske løsninger, og omfatter alle kontaktpunkter mellom kunde og bedrift. Det inkluderer alt fra fysiske butikker og telefonservice til sosiale medier, apper og andre digitale kanaler.


Hva er Unified commerce?

Unified commerce er en videreutvikling av omnikanal, og innebærer at samtlige kanaler integreres og håndteres fra en og samme plattform. All informasjon er den samme, og blir tilgjengelig direkte via alle kanaler.

Hvorfor trenger vi omnikanal og unified commerce?

Omnikanal er den mest velegnete måten å sette kunden i sentrum på. Du leverer samme budskap på samme måte i samtlige kanaler, og er garantert å møte kunden på kundens premisser.

Unified commerce hjelper deg å levere omnikanal-opplevelsen til dine kunder gjennom å erstatte alle kanaler med en eneste handelsplattform. Din nye, sentraliserte plattform håndterer alle dine kundemøter, det være seg på nettet, på mobilen, i butikken eller på sosiale medier.

Dette åpner for muligheter både for bedriften din og kundene dine. For eksempel blir det mulig å formidle prisinformasjon, lagerstatus, tilbud og salg, uansett hvor kunden befinner seg. Samtidig får du en plattform for kommunikasjon og transaksjons- og ordrehåndtering som tar seg av samtlige kanaler parallelt. En bestilling via sosiale medier går altså inn i samme system som en bestilling som registreres via nettbutikken.

Unified commerce forenkler hele kjøpsgangen både på kort og på lang sikt. Det blir ikke bare enklere å kommunisere med kundene dine, du får også en løsning som gjør det enkelt å bytte ut og legge til funksjoner i tilbudet ditt. Hver nye funksjon gjelder dessuten automatisk for alle kanalene dine.

Omnikanal og unified commerce hos Ateles

Med omnikanal og unified commerce hos Ateles forbereder du bedriften din for fremtidens kunde.

I vårt unified commerce-konsept tar vi utgangspunkt i en API-basert grunnplattform hvor vi senere enkelt kan ha nye kundemøter på nettet, mobile apper, markedsplasser, sosiale medier og så videre.


Din forretningspartner innen unified commerce

Utover å være markedets beste teknologileverandør er Ateles også en forretningspartner. Vi legger opp den digitale virksomhetsstrategien for deg og bedriften din, og blir med dere på hele reisen.

Det innebærer at vi ser over hvilke digitale møteplasser som passer best for virksomheten din og lager en strategi som omfatter alle de aktuelle kanalene. Ut i fra den strategien foreslår vi den teknologiske løsningen hvor din digitale virksomhet kan vokse optimalt uansett hvor du befinner deg nå, eller hvor og hvordan du kan møte dine fremtidige kunder.

 
 

Er du intressert i å vite mer?

Kontakt Sverre Øier på sverre.oier@ateles.no eller +47 416 11 415, alternativt, legg igjen kontaktinformasjonen din med melding i skjemaet nedenfor, så tar vi kontakt med deg så snart som mulig. 

Håndtering av personopplysninger *