Unified Commerce for fremtiden
Gina Tricot er Nordens raskest voksende motekjede for kvinner og har en omsetning på over 2,5 milliarder kroner. Siden begynnelsen i 1997, har veksten vært eksplosiv og de har i dag 180 butikker i fem europeiske land og omfattende onlinesalg på det europeiske markedet.
Langsiktig partnerskap
Samarbeidet med CAG Ateles går helt tilbake til 2009 da Gina Tricot valgte å starte med e-handel. Målet var da å utvikle en løsning som ikke bare fungerte som en salgskanal til kunder, men også som en kostnadsbesparende løsning ved automatisering av interne prosesser og integrasjoner mot forretnings- og logistikk systemer.
CAG Ateles leverte innledningsvis, en fleksibel og skalerbar løsning med integrasjon mot forretningssystemer og alle omkringliggende støttesystemer. CAG Ateles utviklet også et integrert CMS i Pimcore, slik at innholdet av e-handelen lett skulle kunne oppdateres. E-handelen ble lansert i de nordiske landene nøyaktig i henhold til planen. Frem til 2017 har løsningen blitt skalert opp til 28 markeder.
Siden nettbutikken har en slank organisasjon har det vært fokus på å automatisere prosessene og integrere alle systemer for å unngå manuelt arbeid. Siden den første lanseringen har nettbutikken vært i konstant endring med ny funksjonalitet som både økte salg og automatiserte prosesser. En oppdatert nettbutikk med responsiv design er også lansert.
“E-handel, omni-kanal og digitalisering har aldri vært viktigere enn nå for oss på Gina Tricot, og derfor legger vi stor vekt på å samarbeide med de rette partnerne. CAG Ateles har vært en strategisk partner for oss siden 2009, og gjennom årene har vi skalert opp vår e-handel til salg på 28 markeder og utviklet et antall Omni-kanal løsninger som integrerer våre salgskanaler. Dette har vært mulig takket være at CAG Ateles er en ekstremt dedikert og fleksibel leverandør som har håndtert stramme tidsrammer og alltid levert god kvalitet.”
Vil du vite mer?
Kontakt:
Sverre Øier
Country Manager Norway
Mail: sverre.oier@cag.no