DW logo.png
 
 

SEO og AI for lønnsom organisk vekst

Det svenske klokkeselskapet ble grunnlagt i 2011 og i 2017 ble Daniel Wellington det raskest voksende selskapet i Europa. Konseptet er rimelig luksus og merkevaren har hatt stor fremgang over hele verden gjennom en sterk markedsføringsstrategi. Markedsføring gjennom influencers er en av de sterkeste suksessfaktorene for Daniel Wellington. Selskapet sysselsetter over 2 milliarder kroner og har over 120 ansatte.

Prosjektet

Samarbeidet mellom CAG Ateles og Daniel Wellington begynte i 2016 da Daniel Wellington trengte hjelp til å utvikle sin eksisterende Magentoløsning. Den enorme veksten som klokkefirmaet opplevde gjorde at de ikke rakk å videreutvikle plattformen i et raskt nok tempo. Å ha en solid digital tilstedeværelse var av stor betydning for Daniel Wellington for å oppnå sine aggressive vekstmål.

DW2.jpeg

I begynnelsen av 2017 ble et nytt prosjekt lansert for å øke Daniel Wellingtons organiske synlighet på det amerikanske markedet. CAG Ateles gjorde et omfattende SEO-arbeid som inkluderte alt fra å utvikle retningslinjer for hvordan man arbeider med influencers for å oppnå den beste SEO-verdien til å skrive tekster for å øke content til det amerikanske markedet, etc.

I tillegg til å ha en sterk digital tilstedeværelse i USA, innså Daniel Wellington at den fysiske tilstedeværelsen også var viktig, noe som resulterte i et prosjekt med CAG Ateles. Samarbeidet innebærer at CAG Ateles bruker Data Science – Artificial Intelligence og Machine Learning til å identifisere geografiske optimale steder som fanger opp Daniel Wellingtons kundesegmenter i det nordamerikanske markedet. Målet med oppdraget er å ta markedsandel fra konkurrenter gjennom en kraftig økning i fysiske butikker.

 

Vil du vite mer?

Bestill en demo eller kontakt:

Sverre Øier
Country Manager Norway
Mail: sverre.oier@cag.se