Conversion specialist

Det er et ordtak som sier: “ - If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together.” 

Vi i Ateles tror på det å jobbe sammen for å nå målene våre! Vi er ambisiøse, og ønsker å skape den beste arbeidsplassen i Norden. Det er en konstant bestrebelse, og vår uttalte visjon. 

#weareateles  

På det profesjonelle plan kan vi si at vi er "tech", vekst og innovasjon, og at vi elsker netthandel. På det personlige plan er vi drøyt 65 mennesker som trives sammen, jobber for å utvikle oss selv, og selskapene vi jobber med. Mellom slagene tar vi en AW når vi føler det er behov for det. 

Ateles er et selskap som er i stadig utvikling og endring. Vi ser etter deg som vil være her, samarbeide med oss, og som vil være med og bygge vår felles arbeidsplass. Som konverteringsspesialist vil du være en del av Ateles sitt Business Optimization Team, ledet av Anders Hagenbjörk. 

Rollen 

Du vil utvikle og realisere våre kunders digitale strategier gjennom å optimalisere deres digitale handel. Du vil gjøre A/B tester, samt forbedre konverteringsgraden til våre kunder. Du vil samarbeide tett med SEO, UX, Business Intelligense og grafisk design. Ved ny design og nye løsninger for kunder, vil du sikre at våre løsninger oppfyller CRO-standarder. 

Dine hovedoppgaver er å levere tjenester der du: 

·       Opparbeider konverteringsstrategier. 

·       Identifiserer tekniske, funksjonelle og strategiske hinder i våre kunders konverteringsflyt gjennom å utforme hypoteser som forbedrer kjøpsprosessen og minimerer friksjon i kundereisen.  

·       Setter opp eksperimenter for å teste og bevise oppsatte hypoteser 

·       Har direkte kundekontakt og setter opp mål og rutiner for prosjekter sammen med kunden. 

·       Jobber med kunders KPI:er og hjelper kunden å nå sine mål. 

·       Leder Ateles mot mer konverteringsrettet utvikling. 

Hva ser vi etter? 

Minst 3 års erfaring med konverteringsoptimalisering og/eller analysarbeid, samt har: 

·       Erfaring med å ta frem testdata, skape hypoteser og implementere A/B-testning, samt ulike verktøy for dette 

·       Erfaring med å håndtere store datamengder. 

·       Erfaring fra netthandel og større webbprosjekt. 

·       Kunskap om UX, og kan ta fram wireframes og funnel maps basert på innsikt og tester. 

·       Gode kunnskaper i engelsk, både skriftlig og muntlig. 

Hvem vi tror du er 

Ettersom konvertering er din styrke, tror vi også at du ofte klarer å vinne over folk på din side. Du klarer å gjøre dårlige dager til gode og liker å jobbe i team der du bygger både forretningsverdier og Ateles sammen. Vi tror at du er målrettet og analytisk, men fremfor alt at du har viljen til å lykkes, både personlig og profesjonelt. 

Søknad 

For spørsmål angående den ledige stillingen, kontakt Tobias Lindström, Head of People & Performance, på tobias.lindstrom@ateles.se eller +46 73 640 92 32 

Søk ved å sende CV og søknadsbrev til tobias.lindstrom@ateles.se, skriv CRO specialist i emnefeltet.

Vi gleder oss til din søknad!