Creating the future of eCommerce and digital transformation
 
 
Ciqola-Carpets-logo.png
 
 

Fra design til SEO - slik ble Ciqola Carpets komplette varemerke utviklet

Som Sveriges nest største forhandler innenfor tepper, hadde Rusta et ønske om å utvide sitt tillbud og innta en ny plass på markedet med et mer eksklusivt og tydeligere varemerke. Med Ciqola Carpets foretar konsernet sin aller første e-handelssatsing – hvor Ateles har vært en drivende del i å bygge opp hele varemerket fra bunnen.

Ciqola Carpets er et datterselskap innenfor Rustakonsernet. Med et helt eget, unikt sortiment og mer enn 20 års erfaring i bransjen, er konsernet Sveriges nest største innenfor tepper. Ved å spesialisere seg var målet å ta skrittet opp fra Rustas lavprisprofil og skape et varemerke av høyere kvalitet, med fokus på inspirasjon og kvalitet.

Ciqolas visjon: “Europas ledende teppevarehus online”

Via anbefalinger fikk Ateles oppdraget som bestod i å utvikle Ciqola Carpets komplette varemerke fra bunnen. Med fokus på brandbuilding på sosiale og digitale medier, bestod arbeidet i alt fra design og innholdsproduksjon til SEO og kanalstrategier.

Ateles - Ciqola carpets

Kvalitet kontra pris – den primære utfordringen for Ciqola

Den største utfordringen med oppbyggingen av varemerket for Ciqola Carpets var å håndtere de sterke assosiasjonene til Rusta som et lavprisselskap. Målet var å tilby eksklusive produkter og være et varemerke som forbindes med høy kvalitet på en troverdig måte – men samtidig kunne representere et lavere prisnivå innenfor det utvalgte, mer luksuriøse området. Prisen har alltid vært Rustakonsernets sterke side – og Ciqola Carpets skulle ikke være annerledes hva dette angår.

“Vi hos Ateles fikk æren av å ta med Ciqola på hele den digitale reisen og vise veien for deres varemerket helt fra begynnelsen av. Det var en tydelig utfordring basert på de gjeldende forutsetningene: Hvordan kan Rusta levere noe som ikke bare forbindes med lav pris, men også med høy kvalitet og eksklusivitet? Det var rett og slett en spesialsatsing å bygge opp og etablere deres digitale plattformer!”, sier Christoffer Johansson, kundeansvarlig for Ateles` samarbeid med Ciqola.

 
 
 
 

Vill du vite mer?

Kontakt oss ved å bruke vårt kontaktskjema eller kontakt oss direkte på:

Christoffer Johansson
Head of Client Success
christoffer.johansson@ateles.se
+46 721 74 03 30

Name *
Name
Ateles - Ciqola Carpets
ciqola_0486.jpg
 

Dedikert team for å bygge opp og styrke varemerket

Det omfattende arbeidet med varemerket startet høsten 2018, hvor Ateles fra begynnelsen av hadde et dedikert team med fokus på design, varemerke, SEO og virksomhetsutvikling. Ett av delmålene på reisen mot det nye varemerket var Ciqola Carpets lansering av sitt nye nettsted.  

En endringsperiode med fokus på salg

Det innledende arbeidet med varemerket har gått over i et løpende arbeid med Ciqola hvor Ateles samarbeider med foretaket på stedet hver uke. I 2019 ligger fokuset på å hjelpe Ciqola med å øke sitt salg ved hjelp av konverteringsoptimering, SEO og UX som primære tiltak for nettstedet.

I tiden fremover vil Ateles fortsatt hjelpe Ciqola med å kunne utnytte fordelene som Rustas etablerte merke bidrar til på en god og balansert måte – som for eksempel lager, logistikk og noen av Sveriges beste innkjøpere.