9 fordeler med PWA

 
PWA Ateles.jpg
 

PWA, progressive webapper, vokser betydelig som et raskt, pålitelig og enkelt alternativ til standard mobilapper. For de av dere som jobber i netthandel, er PWA et gitt neste skritt for å sikre virksomheten din i fremtiden. I dette blogginnlegget viser vi 9 fordeler med PWA - pluss 5 fordeler for brukeren i den andre enden!

1. Du trenger ikke å vedlikeholde flere forskjellige løsninger

Med PWA trenger du ikke å tenke på å opprettholde og kjøre støtte for forskjellige appløsninger, vanligvis både iOS og Android - fordi PWA er den samme løsningen for alle plattformer. 

2. Billigere utvikling

Ved ikke å måtte tilpasse den samme appen for forskjellige plattformer, er det både billig og tidseffektivt å utvikle din PWA. De eneste ferdighetene som trengs er HTML, CSS og JavaScript - akkurat det som trengs for å bygge et vanlig nettsted.

3. Enkel (og gratis) publisering 

Å publisere en app i Apples og Googles egne appbutikker tar mye tid, ikke minst på grunn av sikkerhetsgjennomgangen som må gjøres ved hver oppdatering. Med PWA kan du sende oppdateringene dine direkte inn i løsningen, og gjøre dem tilgjengelige for brukere direkte. I tillegg, hvis du selger en app, belaster Apple et gebyr for hver nedlasting, men med PWA unngår du hele denne kostnaden.

Hvordan lykkes med PWA i din netthandel Last ned guide

4. Fullskala SEO-muligheter

Fordi PWA er en standard HTML-side "forkledd" som en app, har du komplette SEO-funksjonaliteter og kan optimalisere den på samme måte. Google indekserer PWA-en din som et veldig vanlig nettsted når du søker. De øvrige, store søkemotorene tar også hensyn til PWA og gir derfor disse sidene/appene en bedre rangering blant søkeresultatene på mobile enheter.

5. Dine analyseverktøy fungerer som vanlig

Google Analytics og Google Tag Manager er like nyttige for PWA-en som for ditt vanlige nettsted, og det er enkelt å få samlet informasjon om kundeadferd - uavhengig av plattform.

6. PWA fungerer offline

I en PWA kan du velge hvilke valgte deler som skal være tilgjengelige offline for brukeren - for eksempel hjemmeside, kategorisider, de 20 beste produktene, populært innhold - og til og med handlekurven. Dette letter brukerens kjøpsflyt; hvis tilkoblingen skulle bli brutt, forblir informasjonen intakt. Handlekurven er alltid klar til å sjekkes ut når enheten har tilgang til internett igjen!

7. Du vil bli rangert høyt av Google i løpet av en nær fremtid. 

Når en PWA fungerer som et nettsted, vil Google analysere det på samme måte - og stille høye krav til brukervennlighet. Akkurat som du blir straffet hvis du ikke har en mobiltilpasset løsning i dag, vil du miste rangeringer i fremtiden hvis du ikke har en PWA.

8. Du sparer tid og kostnader på integrasjoner

Ved å publisere oppdateringer i PWA direkte, trenger du ikke å integrere appen i forskjellige systemer, som for eksempel ordrestyring. Samtidig trenger du ikke å ha forskjellige leverandører for hver plattform for å håndtere de forskjellige integrasjonene.

9. Få rask synlighet

Nyere versjoner av Microsoft og Windows belønner deg ved å automatisk publisere PWA-en din i deres egen butikk for progressive webapper.

Bonus - 5 fordeler for brukeren!

  1. Brukeren trenger ikke å ha internettforbindelse for å bruke PWA-en din - den fungerer akkurat som en vanlig app, selv når den er frakoblet.

  2. PWA-en din oppfører seg nøyaktig det samme som en vanlig app. Det gir rask respons i scrolle, bla og navigering og har det samme, rene brukergrensesnittet.

  3. Brukeren har tilgang til mange funksjoner som er tilgjengelige på enheten si via din PWA - for eksempel kamera, pushvarsler og mer.

  4. Brukeren trenger ikke å hoppe fra nettstedet ditt til en appbutikk for å laste ned appen din - en PWA lagres sømløst fra nettleseren ned til skrivebordet hvis du ønsker det.

  5. Brukeren har alltid den siste versjonen av nettstedet ditt. De trenger ikke å oppdatere appen manuelt, og hvis du gjør endringer når brukeren er frakoblet, vil de automatisk vises i PWA så snart det er en internettforbindelse igjen.