3 eksempler der PWA gjør det enklere for besøkende i en nettbutikk

 
Ateles - PWA
 

Ved å implementere PWA (progressive webapper), kan du som e-forhandler gjøre det lettere både for deg selv og for besøkende når de kjøper online. Du minimerer utviklingen og vedlikeholdet av en ekstern app, samtidig som du skaper en bedre og mer sømløs brukeropplevelse i nettbutikken din. Her forteller vi deg hvordan!

1. Den besøkende trenger ikke å laste ned en egen app til enheten sin

Fordi PWA er helt plattformuavhengig, trenger du aldri å bruke mer tid, penger eller energi på å utvikle og tilpasse nettbutikken din til å fungere i en app. Alle med en moderne nettleser vil kunne bruke PWA-en din på nøyaktig samme måte som de bruker apper - uten å måtte laste ned en ekstern app fra Apple eller Googles egne app-butikker.

For eksempel:

Si at du driver en nettbutikk som selger sports-relaterte varer. Hvis en besøkende googler for "svarte treningstights Röhnisch", vil PWA-en din indekseres i søkeresultatene på samme måte som et vanlig nettsted, der SEO spiller en stor rolle. Når besøkende klikker på lenken din, kan besøkende få valget mellom å surfe videre eller "lagre på skrivebordet" - det vil si å laste ned PWA direkte til enheten, og sømløst fortsette kjøpsprosessen der. Nettstedet ditt blir da et ikon som fungerer som en snarvei eller et bokmerke direkte til nettbutikken din. Den besøkende trenger dermed ikke å hoppe fra nettstedet til en app store, noe som sparer tid og gir en jevnere brukeropplevelse - samtidig som du øker konverteringene dine!

Hvordan lykkes med PWA i din netthandel Last ned guide

2. Den besøkende kan bruke PWA-en helt offline

Ved å la en bruker "laste ned" PWA-en direkte til enheten sin bufres samtidig en god del av innholdet lokalt. En besøkende kan dermed bla gjennom nettstedet ditt helt offline, men likevel få den samme opplevelsen som om de hadde en helt frittstående app. Når du bygger PWA, kan du velge nøyaktig hvilket innhold som skal være tilgjengelig lokalt; I en nettbutikk kan det for eksempel være handlekurv, produktinformasjon, kategorisider, inspirasjons-innhold, størrelsesguider osv. Hvis du for eksempel oppdaterer funksjoner eller utvalget av nye produkter, vil de automatisk være tilgjengelige i PWA så snart den besøkende er online igjen. På denne måten trenger ikke kunden å oppdatere "appen" manuelt - alt nytt innhold er på plass umiddelbart. 

3. Den besøkende får en rask, stilfull og jevn opplevelse av nettstedet ditt - hele tiden

Med det viktigste innholdet fra nettbutikken som er lagret lokalt på brukerens enhet, betyr det at en PWA fungerer like effektivt som en vanlig app. Den besøkende kan dra nytte av funksjonene til enheten i PWA-en, som kamera- og pushvarsler. Samtidig får brukeren en jevn og rask opplevelse av selve appen. For eksempel kan du raskt bla gjennom produkter og kategorisider på en helt annen måte enn når innholdet må lastes på en vanlig nettsted. Å bruke en PWA fungerer på nøyaktig samme måte som en app, grensesnittet ser tiltalende ut og ytelsen er like bra. Samtidig er fordelene for deg som e-forhandler enda flere! Les vårt innlegg med 9 fordeler med PWA og begynn å tenke på hvordan du kan implementere PWA i nettbutikken din nå.