Kunder

Vi arbeider med kunder i B2C og B2B segmentet fra bransjer som spenner fra digitalt medieinnhold og retail til industri

Netthandel er et forretningskritisk prosjekt som man ikke kan ta lett på, for å lykkes kreves det bred forankring, engasjement, beslutsomhet, målrettethet og satsningsvilje, det var derfor viktig å velge en partner med høy kompetanse, som kunne sette seg inn i våre forretningsprosesser, integrere tilstøtende systemer og som kunne ta et helhetsansvar. Dette kunne Ateles. Etter et forprosjekt i flere faser og etter gjennomgang av en prototyp på vår kommende løsning hadde Ateles vunnet vår tillit.

- Terje Bredesen

Om bedriften

Glava er markedsledende innen produkter for byggisolering, himlinger og teknisk isolering. Glavagruppen omsetter 1,3 milliarder NOK og har over 400 ansatte. Glava er kjent for være en nytenkende bedrift og å ligger i teten når det gjelder bruk av webbaserte tjenester for å markedsføre seg og gi best mulig service til sine kunder.

Målsetning

Profesjonelle innkjøpere er også konsumenter, det er derfor et krav at e-handelsløsninger innen B2B har den samme høye standard som B2C løsninger. Dette var også Glava klar over og de visste de måtte stille høye krav om de skulle beholde sin posisjon som en nytenkende bedrift. Den nye netthandelen skal rette seg mot profesjonelle kunder som kjøper produkter via Glavas ordrekontor, den etablerte kanalen gjennom byggmarkedene forblir uendret.

Løsning

Løsningen ble en e-handel, basert på Magento med innlogging og integrasjon mot IFS. Kundene til Glava har nå mulighet til å bestille varer direkte på nettet uten å måtte ringe ordrekontoret eller besøke en fysisk butikk. Kundene har profiler tilpasset sine egne spesifikke avtaler og møter dermed et kundetilpasset grensesnitt og får større fleksibilitet ved innkjøp av varer. I kombinasjon med ordrekontoret vil den nye nettbutikken bidra til høyere service og en mere effektiv arbeidsdag både for Glava og deres kunder samtidig som Glava beholder sin posisjon som en innovativ aktør i B2B segmentet.

Resultater

Ny salgskanal

Økt konkurranseevne

Økt service til kundene

Andre fornøyde kunder