Kunder

Vi arbeider med kunder i B2C og B2B segmentet fra bransjer som spenner fra digitalt medieinnhold og retail til industri

I dag kan bøndene handle mye mer effektivt en før. Løsningen har gjort oss mer effektive og gitt oss besparelser, men det viktigste av alt er at kundene er så fornøyde. I en undersøkelse der 1000 kunder deltok, ga 80 % den nye netthandelsløsningen en karakter på mellom 4,5 og 5 av 6. Den enkle måten å handle på fikk høyeste karakter.

- May-Linda Schjølberg, Nettredaktør

Om bedriften

Felleskjøpet Rogaland Agder produserer og selger kraftfôr, gjødsel og såvarer. De selger dessuten traktorer, maskinvarer og verkstedtjenester til både landbruk og andre kunder. FKRA har 18 butikker, 9 verksteder og produksjonsanlegg i Stavanger og Kristiansand.

Målsetning

Kundene hadde vanskelig for å finne de produktene de etterspurte i nettbutikken, noe som reduserte salget og økte kostnader ettersom man var nøtt til å støtte kundene i kjøpsprosessen i andre kanaler. Målet var derfor å effektivisere e-handelsløsningen.

Løsning

Ateles har utviklet en e-handelsløsning til FKRA som er integrert med CMS-system samt at netthandelen og hele websiden nå ligger i samme system. Mange smarte funksjoner er utviklet for å forenkle for kundene. For eksempel kan kundene nå veksle mellom netthandel og webside å samtidig beholde det de lagt i varekurven. Tidligere bestillinger lagres slik at kundene enkelt kan legge samme bestilling uten å måtte gå gjennom hele kjøpsprosessen igjen. Bøndene er heller ikke en gruppe som spanderer mye tid fremfor dataen og pulten sin. Etter å sett en 800% økning i mobiltrafikken var det tydelig at en videreutvikling av netthandelen var en mobiltilpasset nettbutikk som ble lansert i januar 2014. I dag har FKRA en effektiv netthandel og en separat mobiltilpasset nettbutikk slik at FKRA sine kunder enklere skal kunne bestille varer ute på feltet.

Resultater

Effektivere arbeidsrutiner

Brukervennlig løsning

Svært fornøyde kunder

Andre fornøyde kunder