Kunder

Vi arbeider med kunder i B2C og B2B segmentet fra bransjer som spenner fra digitalt medieinnhold og retail til industri

"Etter at Ateles gjennomførte en eCommerce Audit på vår netthandel fikk vi bekreftet hvilke områder vi bør prioritere i forbedringsarbeidet. Med rapporten som underlag kan vi nå begynne arbeidet med å forbedre de konkrete områdene som løftes frem i analysen og enklere prioritere de utviklingsområder som er i størst behov av forbedring"

- Sanna Lindström, E-shop and Web Plan Manager, Ellos Group

Om bedriften

Ellos er en av Nordens eldste postordrebedrifter. I dag har Ellos en omfattende omsetning via netthandel med en verdi på over 2 milliarder SEK.

Målsetning

I arbeidet med å videreutvikle sin netthandel engasjerte Ellos Ateles til å gjøre en eCommerce Audit for å få en prioritert liste over hvilke områder av deres e-handel som burde forbedres for å øke konverteringen.

Løsning

Med hjelp av analyseverktøyet gikk Ateles gjennom sentrale funksjoner innenfor de ti viktigste områdene i en netthandel. De kvantitative resultatene ble presentert i en rapport sammen med en kvalitativ analyse. Ellos fikk også tilgang til resultater fra konkurrerende nettsteder i samme segment og kunne dermed sammenligne egne resultater i hver kategori. Basert på en eCommerce Audit fra Ateles fikk Ellos et strukturert bilde og en tydelig oversikt over forbedringspotensialet for sin netthandel. Resultatet av analysen vil nå danne grunnlaget for neste fase i arbeidet som er å skape en fremdriftsplan og et løsningsforslag for videre utvikling av Ellos netthandel.

Resultater

Grundig analyse fra et uavhengig perspektiv

Synliggjørelse av forbedringsområder

Frigjørelse av tid fra behovsidentifisering til utførelse

Andre fornøyde kunder