E-handel

Ateles tar ett totalansvar for din e-handelssatsning og hjelper deg å lykkes

 

E-handelen har vokst fra å være et atskilt forretningsområde til å bli en viktig salgskanal og støttepilar for andre salgskanaler innen bedriften. I dag er en seriøs satsing på e-handel nødvendig for bedrifter som fortsatt ønsker å være konkurransedyktige. E-handel representerer en mektig kanal både innen markedsføring og salg, uavhengig av om primærsalget er rettet mot B2C eller B2B-segmentet. For å utnytte e-handelens fulle potensiale må den integreres godt med de andre salgskanalene for at synergieffekter skal oppstå.

 

Øk salget ditt

Gjennom satsing på e-handel har du potensiale til å øke salget på flere måter. E-handelen representerer en ny salgskanal hvor kundene får tilgang til å handle varer og tjenester fra deg døgnet rundt, samtidig som du kan ekspandere og utforske potensialet til nye markeder. E-handelen fungerer også som støtte i den fysiske butikken, hvor kundene for eksempel kan få tilgang til lagersaldo i de andre butikkene dine eller mulighet til å utforske alternative produkter.

 

Skap bedre relasjoner til kundene

Ved å gi kundene større fleksibilitet for hvordan de kan handle og utforske varer hos deg, øker de eksisterende kundenes lojalitet samtidig som du når ut til nye prospekter. Gjennom e-handelen kan du tilby kundene full transparens rundt for eksempel lagersaldo, leveransetider og muligheten til å følge opp en bestilling noe som gir bedre kundeservice. Samtidig kan du skape skreddersydde og personaliserte opplevelser ved bruk av data som beskriver tidligere kjøps- og søkemønster. Dette er noe som igjen gir kundene dine en mer komfortabel kjøpsopplevelse tilpasset nettopp dem.

 

Effektiviser de interne prosessene dine

E-handel er et utmerket verktøy for å støtte opp om interne prosesser og for å effektivisere virksomheten din. De ansatte får en fullverdig systemstøtte på jobben samtidig som mange prosesser kan automatiseres. Særlig B2B-aktørene kan oppleve enorme kostnadsreduksjoner gjennom den effektiviseringen e-handelen gir kundeservice/salgskontor siden kundene ikke lenger må legge inn ordre over telefon.

 

Vi tar fullstendig hånd om e-handelsatsingen din

Ateles har kompetanse til å hjelpe deg hele veien i e-handelsatsingen din. Vi tilbyr strategitjenester hvor vi bistår med å konkretisere hvordan du kan løfte den eksisterende e-handelen til neste nivå. Eventuelt med hva som trengs for deg som planlegger å starte med e-handel. Deretter utvikler vi solide helhetsløsninger for e-handelen din og hjelper deg videre med all forvaltning og videreutvikling slik at e-handelen holder høy standard nå og i fremtiden.  

 

 

Kundetilpasset e-handel basert på “best-of-breed”-produkter

Ateles fokuserer på å skape kundetilpassede e-handelsløsninger som passer kundenes unike behov. Med utgangspunkt i markedsledende standardplattformer som Magento, Elastic Path og Litium, utfører vi nødvendige kundetilpasninger og integrasjoner til støttesystem for at kundene våre skal oppnå en vellykket e-handelsatsing. Med dette suksesskonseptet får du en e-handelsløsning basert på “best-of-breed”-produkter tilpasset din organisasjons unike forutsetninger. Dette fører til en kort time-to-market samtidig som du kan dra nytte av skalafordelene standardplattformene gir.


E-handel har vært Ateles nisje siden oppstarten i 2001 og vi har levert over 200 vellykkede e-handelsprosjekter til over 100 kunder. Dette gjør oss til en av de mest erfarne leverandørene på det nordiske markedet.

 

Les mer om vår unike Magento/Pimcore løsning

”Tredje generasjons e-handel er ikke en frittstående del, men er vevd sammen med øvrig salg og en vesentlig del av omnichannel-strategien. Kravene for hva e-handel bør levere i dag er svært høye og forutsetter at man kan drive handel når som helst og hvor som helst”

Jonni Harrius, Head of Business Development, Ateles

Kontakt oss idag for mer informasjon

sverre.oier@ateles.no

+47 41 61 14 15

Kontakt oss så forteller vi mer om hva vi kan gjøre for din bedrift