Distribusjon

For aktører som jobber innen grossist- og distribusjonsleddet er mulighetene for salgs- og effektivitetsøkning enorme gjennom en satsing på e-handel. Ved å tilby kundene tilgang til et nettsted hvor de kan kjøpe varer døgnet rundt med unike kundespesifiserte sortiment og prislister, skapes et sted hvor både kjøper og selger kan effektivisere salgs-/innkjøpsvirksomheten sin. Skreddersydde kundeprofiler med eksisterende avtaler mellom kjøper og selger sikrer også at rammene partene er blitt enige om følges.

 

Mulighetene for økt salg er store

Personalisering, som er en stor trend innen retail og B2C-handel, er minst like verdifullt for aktører innen distribusjon. Ved å bruke tilgjengelig data kan man som selger jobbe proaktivt med å tilby kundene varer ut ifra tidligere kjøpshistorikk. Dette skaper profitt og bygger lojalitet.

 

Mer effektivt lagerhold

Gjennom et samarbeid mellom underleverandører og grossister kan kundene også legge inn en bestilling hos grossisten før varen faktisk produseres. Dette fører til at bedriftene kan tilby et langt bredere utvalg til kundene samtidig som kapitalbindingen reduseres.


Ateles hjelper aktører innen distribusjonssektoren med å utnytte e-handelens potensiale for å oppnå salgsøkning, mer fornøyde kunder og større effektivitet i virksomheten.

”For aktører i den konkurranseutsatte distribusjonsindustrien er satsing på e-handel blitt en selvfølgelighet i arbeidet med å øke kundelojalitet og å skape konkurransefordeler”

Jonni Harrius, Head of Business Development, Atels

Kontakt oss for mer informasjon

sverre.oier@ateles.no

+47 41 61 14 15

Kontakt oss så forteller vi mer om hva vi kan gjøre for din bedrift